BCCCAP00000000000000000000483

68 DE INTERPRETATIONE S. SCRIPTURAE Nominatur ita per oppositionem ad sensum litteralem ve! corporeum. Voeatur etiam typicus, quia habet fundamentum in typis, sel. in personis, in aetionibus et in rebus, quas Providentia divina ita disposuit ut alias personas, aetiones et res signi– fiearent. Cf. Rom. 5, 14; / Cor. 10, 6. Id quod signifieatur typo nominatur antitypus (I Petri 3, 21 ). Typus appella tur quoque < allegoria ~ (Gal. 4, 24), < exemplar et umbra > (Hebr. 8, 5), e parabola » (Hebr. 9, 9). Typi distinguí debent a symbolis, nempe a rebus et aetionibus quae immediate ponuntur ut alia signifieent, ex. gr. maledietio fiei a Christo faeta (Marc. 11, 13 s). Qui sensus symbolicus pertinet ad litteralem (1 ). Dicitur quoque mysticus, quia absconditus est et areanus; realis, eo quod immediate rebus exprimitur. Species. Distinguitur triplex sensus typicus : a) alle– goricus, qui docet credenda; b) tropologicus, qui innuit fa– cienda; e) anagogicus, qui ostendit futura. Littera gesta docet, quid erectas allegoria, Moralis quid agas, quo tendas anagogia. Idem typus potest aliquando tria simul docere, ex. gr. Jerusalem (civitas pacis) allegorice praefigurat Ecclesiam Christi ; tropologice animam, quae debet servare pacem ; anagogice, patriam coelestem. Existentia. Sensum typicum exsistere in Biblia certis argumentis comprobad potest. a) S. Scriptura nos doeet multas personas, actiones et res U. T. altiora praesignifieare; alium, sel. typieum sen– sum, praeter litteralem, habere. Jam in V. T. detegi potest plus minusve perfecte sensus typieus: ita Messias erit novus David (Ez. 34, 24) qui resti- (!) Cf. lnstitutiones biblicae, l vol., 4" ed. p. 382; CORNELY-MERIC Compendium, p. 245.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz