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ENQUIH!ll!ON DE DEONTOLOGÍA :l!ÉDICA rit, conceptus fetus aliquo mo– do i n t r a víscera exstinguat ac fundat, volendo suam p r o 1e m prius interire quam vivere, aut si in utero jam vivebat, occidi antequam nasci. Prorsus, si am– bo tales sunt, conjuges n o n sunt: et si ab initio tales fue– runt, non sibi pe r connubium sed per stuprum potius convene– runt; si autem non ambo sunt tales, audeo dicere: aut illa est quodammodo meretrix mariti, ut ille adulter uxoris» (82). Quae autem afferuntur pro so– ciali et eugenica indicatione, li– citis honestisque modis et intra debitos limites, earum quidem rerum ratio haberi potest et de– bet; et necessitatibus, q u i b u s eae innituntur, p e r occisionem innocentium providere velle ab– sonum est praeceptoque divino contrarium, apostolicis et i a m verbis promulgato: Non esse fa. cienda mala ut eveniant b o na (Cfr. Rorn., III, 8). lis denique, qui apud nationes principatum tenent feruntve le– ges, oblivioni dare non licet au– ctoritatis publicae esse, congruis legibus poenisque, innocentium vitam defendere, idque eo ma– gis, quo minus ii, quorum vita periclitatur et· impugnatur, se ipsi defendere valent, ínter quos primum sane locum tenent infan– tes in visceribus maternis abdi– ti. Quod si publici magistratus parvulos illos non solum n o n tueantur, sed, legibus suisque ordinationibus, permittant atque adeo tradant medicorum alío- 83 so pretexto de medicinar o mo– vidos de una falsa misericordia. Lo cual verdaderamente está en armonía con las palabras se– veras del O b i s p o de Hipona, cuando reprende a los cónyuges depravados que intentan frus– trar la descendencia y, al no ob– tenerlo, no temen destruirla per– versamente. «Alguna v e z - di– ce-llega a tal punto la crueldad lasciva o la lascivia cruel, que procura también venenos de es– terilidad, y si aún no logra su intento, mata y destruye en las entrañas el feto concebido, que– riendo que perezca la prole an– tes que viva; o si en el vientre ya vivía, matarla antes que naz– ca. En modo alguno son cónyu– ges si ambos proceden así, y si fueron así desde el principio no se unieron por el lazo conyugal, sino por estupro, y si los dos no son as í , me atrevo a decir: o ella es en cierto modo meretriz del marido, o él adúltero de la mujer.» Lo que se suele aducir en fa. vor de la indicación social y eu– génica se debe y se puede tener en cuenta siendo los medios lí– citos y honestos, y dentro de los límites debidos; pero es indeco– roso querer proveer a las nece– sidades en que ello estriba dan– do muerte a los inocentes, y es contrario al precepto el i vi n o , promulgado ta m b i é n por el Apóstol: «No hemos de hacer males para que vengan bienes.» (Cfr. Rom., II, 8). Finalmente, no es lícito a los (82) S. An;rsT.: De nu¡¡t. et concu¡¡isc., c. XV.
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