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SNQUIRIDION DE DEONTOLOGÍA :MÉDICA se moraliter malum exerceant'/ 2. Si actus habendus sit ut moraliter malus, an conjuges de illo se non accusantes considera– ri possint tamquam in ea consti– tuti bona fide, quae eos a gravi culpa excuset? 3. An probanda sit agendi ra– tio confessariorum, qui ne con– jugatos offendant, illos circa mo– dum, quo juribus matrimonii utuntur, non interrogant? S. Poenitentiaria, mature per– pensis propositis quaestionibus, ad lum. respondet: Cum tota ac– tus deordinatio ex viri malitia procedat, qui, loco consumman– di, retrahit se et extra vas effun– dit: ideo si mulier post debitas admonitiones nihil proficiat, vir autem instet minando verbera aut mortem, poterit ipsa, ut pro– bati theologi docent, citra pecca– tum simpliciter permittere, id– que ex gravi causa, quae eam excusat; quoniam caritas, qua illud impedire tenetur, cum tan– to incommodo non obligat. Ad 2um. autem et 3um. res– pondet: Quod praefatus confesa– rius revocet in mentem adagium illud: sancta san c te esse tra– ctanda; atque etiam verba S. Al– phonsi de Ligorio, viri docti et harum rerum peritissimi, qui in «Praxis confessariorum», § IV, n. 41, inquit: Circa autem pecca– ta conjugum respectu ad debi– tum conjugale, ordinarie loquen– do confessarius non tenetur nec decet interrogare, nisi uxores, an illud reddiderint, modestior; modo quo possit... De aliis ta– ceat, nisi interrogatus fu e r i t. Necnon alios probatos auctores 4U que usan del matrimonio de suerte que eviten la concepción? 2. Si el acto ha de ser tenido como malo, ¿pueden los esposos que no se acusan de ello ser con– siderados como que están de buena fe que les excusa de cul– pa grave? 3. ¿Debe ser aprobada la con– ducta del confesor que para no ofender a los casados no les pre– gunta acerca de cómo usan del matrimonio? Respuesta: La Sda. Penitencia– ría, después de examinar dete– nidamente 1as preguntas pro– puestas, responde a lo 1. 0 : Cuan– do el acto se hace desordenada– mente sólo por culpa del marido, que en lugar de consumar el acto, se retrae y derrama fuera del lugar debido, si la mujer no consigue nada con sus adverten– cias, antes bien el marido insis– te amenazando con malos trata– mientos o con la muerte, enton– ces ella, como enseñan buenos auctores, puede, sin pecar, sen– cillamente permitir el acto, y esto por graves causas que la hacen excusable ; porque la ca– ridad, en virtud de la cual es– taría obligada a impedir ese pe– cado, no obliga con grave inco– modo. A lo 2. 0 , sin embargo, y a lo 3. 0 : Que el dicho confesor re– cuerde el adagio que dice : las cosas santas han de ser tratadas santamente, y considere ta m - bién las palabras de San Alfon– so de Ligorio, varón docto y ver– sadísimo en esta materia, el cual en la obra Praxis confessario– rum, § IV, n. 0 41, dice: En lo 4

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