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EL SACERDOCIO COMO "DIAKONIA-KENOSIS" EN EL ESPÍRITU... 155 denación lo que da a los obispos el hacer en forma eminente Y visi– ble las veces de Cristo, Pastor y Pontífice (12). Este sacramento del orden significa inclusión en el cuerpo episco– pal, ya que el episcopado tiene, de por sí, naturaleza y forma colegial y así considerado, junto con su Cabeza, el Romano Pontífice, es tam– bién (además del Papa personalmente) sujeto de la suprema y plena potestad sobre la Iglesia universal, aunque esta potestad sólo se pone en ejercicio a través de una influencia positiva de la Cabeza del Co– legio (13). Ahora bien, cada obispo es el principio y fundamento visible de unidad en su Iglesia particular o porción del Pueblo de Dios que se le confía (14). Pero al mismo tiempo, su calidad de miembro del Co– legio episcopal exige en él una postura de solicitud por la Iglesia uni– versal ordenando su acción dentro de perspectivas católicas o univer– sales (no puramente diocesanas), si bien esto no significa una potes– tad individual jurídica sobre la Iglesia entera, cosa que es privativa del Papa (15). La constitución continúa detallando más el ministerio de los obis– pos. Vuelve a repetir que se trata de un verdadero servicio, de una (12) "Ad tanta munera explenda, Apostoli speciali effusione superve– nientis Spiritus Sancti a Christo ditati sunt (cfr. Act 1, 8; 2, 4; Io 20, 22- 23), et ipsi adiutoribus suis per impositionem manuum donum spirituale tradiderunt (cfr. 1 Tim 4, 14; 2 Tim 1, 6-7), quod usque ad nos in episco– pali consecratione transmissum est. Docet autem Sancta Synodus episco– pali consecratione plenitudinem conferri sacramenti Ordinis, quae nimi– rum et liturgica Ecclesiae consuetudine et voce Sanctorum Patrum sum– mum sacerdotium, sacri ministerii summa nuncupatur. Episcopalis autem cum munere sanctificandi, munera quoque confert docendi et regendi, quae tamen natura sua nonnisi in hierarchíca communione cum Collegii Capite et membris exerceri possunt. Ex traditione enim, quae prae– sertim liturgicis ritibus et Ecclesiae tum Orientis tum Occidentis usu de– claratur, perspicuum est manuum impositione et verbis consecrationis gra– tiam Spiritus Sancti ita conferri et sacrum chraracterem ita imprimí, ut Episcopi, eminenti ac adspectabili modo, ipsius Christi Magistri, Pastoris et Pontificis partes sustineant et in Eius persona agant". LG, n. 21. (13) "Membrum Corporis episcopalis aliquis constituitur vi sacramenta– lis consecrationis et hierarchica communione cum Collegii Capite atque membris... Ordo autem Episcoporum... , una cum Capite suo Romano Pon– tífice, et numquam sine hoc Capite, subiectum quoque supremae ac ple– n-ae potestatis in universam Ecclesiam exsistit, quae quidem potestas non– nisi consentiente Romano Pontífice exerceri potest". LG, n. 22. (14) ·'Episcopi autem singuli visibile principium et fundamentum sunt unitatis in suis Ecclesiis particularbus". LG, n. 23. (15) "Sed qua membra CoUegii episcopalis et legitimi Apostolorum suc– cessores singuli ea sollicitudine pro universa Ecclesia ex Christi institu– tione et praecepto tenentur, quae, etiamsi per actum iurisdictionis non exerceatur, summopere tamen confert ad Ecclesiae universalis emolumen– tum". LG, n. 23. [7]

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