BCCCAP00000000000000000000424

38 DE FONTIBUS IURIS PAUPERTATIS furono fatte le Constitutioni, et altri belli ordini, come si dira, e fu fermata talmente la Congregatione, che da quell'impoi fu tolto dal cuor de' Frati ogni dnbbio » (1). Denique veluti singularis omnino harum Oonstitutionum character, liceat hic significare, quomodo Constitutiones nostrae praesertim ab anno 1536 ita sint dispositae, ut potius qnam simplex et digesta articnlornm series, vera videantur Oapucci– norum vitae apología. In omni praeceptione duae partes facile discernuntur: pars motivci, implicite apologetica, in qua rationes, sen motiva ascetico-franciscana exponuntnr; pars dispositivli immediate sequens; hoc modo, arte miranda, siccitatem omnis legis contextioni propriam legislatores eluden– tes, statutorum codicem in asceticam opellam transfigurare no– verunt (2). 17. - Constitutiomun an. 1536 textus usque ad nostra tem– pora ignotus latuit, et iam fere irreperibilis iudicabatur; non deerant qui tamquam probabilius defenderant textum numquam fuisse typis mandatum (3). Tamen recentius inYestigationes pe– ractae felicem exitum obtinuerunt siquidem nnno 1927 inventus est textus primaevus, iam Neapoli anno 1537 typis manda– tus (4). Constitutiones 1536, sicut et posteriores ceterae huius primi saeculi, italica lingua fuernnt exaratae. b) Oonstitutiones anni 1552. 18. - Non semel temporis decursu opportnnum visum est et necessarium Ordinis Constitutiones recognoscere, eo praeser- (1) Ibid., p. 381-382. (2) Cf. EDUARDUS ALENCONUmsrs, P1·i1nigeniae legislationiB textitB, p. 17. P. CuTHBERT, op. cit., p. 203, ita scribit de valore et significatione huins nostru– rnm Constitutionum chamcteris : « Per quanto siano saggi e pratici gli statuti positivi, il flor flore nellf, Costitnzioni cappuccine pero sta nelle loro dicbiara– zioni di fede e nelle loro sulJlimi esortazioni a vi vere conforme lo spirito. E' pro– priamente in cio che consiste la legislazione cappnccinn, la quale puo essere np– presa soltanto mediante una fecle viva e praticata sotto l'influsso <li un libero e sincero amore per l'idenle místico di cni essa e una ri velazione ». (3) Cf. Mon. ad Gonst., p. 15. (4) Cf. L'Ital. Franc., 1927, t. II, p. 361-362.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz