BCCCAP00000000000000000000424

DE USU RERTJM USQUE AD ANNUM 1536 usum arctum in rebus omnibus aestimarent se ipsos vi Regulae, obligatos, non debet eo ipso iam soluta declarari; e sola enim Capuccinorum vitae praxi non licet inferri, quod ipsi inris vin– culum sive moralem obligationem agnoscunt ad id faciendum,. quod vita exsequuntnr; narn, ut alibi innnimus, studio seraphicae perfoctionis acquirendae compnlsi saepe legis limites transgre– diuntur in vita, quamvis verae obligationis defectum et ipsi cognoscant ; Bernardinus a Colpetrazzo, ocu]aris testis primi, Reformationis temporis, de hoc monitos nos voluit, ait enim :· « quei primi Padri si risolsero di osservare perretissimamente la Regola, non rimirando piu ai precetti che ai consigli ; ma di osservarla tutta, i precetti pero come precetti, e i consigli come· consigli; tutti osservarli per amore, parendo loro che fosse U timone di tntto il reggimento e di ogni osservanza di Rego1~,– il fare ogni cosa per amore » (1). Et alibi: « Perche erano tanto lontani dalle pecunie, e dalle cose, che sono contro la poverta,. che osservavano piu di quello che la Regola coman<lava (2). Bernardinus a Colpetrazzo proprio nomine praedictas fecit animadversiones, verum alibí manifestare non omisit, qnomodo Bernardínus Astensis, ter Vicarius Generalis inreqne appellatus Reformationis nostrae « currus et auriga», eamdem fecisset ani– madversionem Capitulo generali anni 1552, curo proposuit ali– qualem primaevi rigoris mitigationem et suasit, dicens: « Dun– que ora noi siamo vennti tan to innanzi, quanto si puo venire ... ; ora noi stiamo in su quel che la Regola ci concede, c·he prima. si faceva pin che !a Regola non comanda» (3). Hisce de causis asserere non audemns eam fuisse hoc tem– pore in Ordine recept,am sententiam, qua.e usum arctum in omnibus affirmabat Fratrihus Minoribns vi Regula.e obligato– rinm; contrarium potins videtur probabilius. Nam vit11e praxis, ut dictum est, moralem obligationem non supponit necessario;. textus equidem Oonstitutionum usnm arctm:ri in omnibus prae– cipere videtur, scimns tamen Oonstitutiones, non solum ea quae· ad ius (ad votnm panpertatis) pertinent, verum et quae ad per– fectionem (ad virtutem paupertatis) att.inent saepe iniungerer et in his qnae supra Regulam praecipiunt, sunt leges mere poe- (1) Op. oit., lib. III, p. 7. (2) Jbid., p. 8. (3) Jbid., p. 9.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz