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DE PAUPERTATE IN USU RERUl'vI quam duo vel tria habeantur paramenta, unum qnidem pro die– bus festivis, alia d no pro ferialibus, neqne holoserfoa, serica aut anro sint texta, vel alia qnavis cnriosiiate exornata, his tamen nti poterit si in aliquo loco, nobis coucesso, in rnnirentur; sin– gnlari modo interclicuntnr :fimbriae et cruces tam in casulis quam in albis et palliis » (1). « Altarium pallia sint simplicia absque cmiositate aliqua et ex panuo confecta. Diligenter procuretur, ut ne plures quam duo calices stannei, si possibile est, habeantnr in ecclesiis nostris, a quibus clebent omnis prorsus curiositas, superfluitas ac pretio– sitas auri, argenti, serici, holoserici exsulare, et in qnibus pan– pertas et austeritas debent elncere, ad lloc autem fratres con– siclerent, qnocl Dens non vasa aut manus, sed corda intuetur, si pura atque ab omni vitiorum !abe munda sint, et· sanctae .paupertatis studio ac desiderio affecta (2) ». Reliqua sacra supellex, de qua nihil expresse in Oonstitutio– nibus decernitur, qua.lis fuerit, chronographi rninutatim signifi– cant. Matthias Salodiensis totam supe1lectilem descripsit verbis, quae incredibilia fere aestimarentur, nisi illornm veritatem ce– teri chronographi unanimi consensu confirmarent: « Una sem– plice cassetta di bianche tavole era il tahernacolo del SS. Sacra– mento ; la custodia, una scatola foderata, di corporale; i calici e le patene di stagno; le tovaglie, di grossolino ; i pallii, stuore; i paramenti, di panno semplice, o tela; il turribolo, una seo– della appesa a semplici cordelle, o che il sacerdote teneva in mano; la navicella, una scatola di legua o di cartone; i candel– lieri, un pezzo di legno, fatto da loro medesimi, o un pezzetto di asse, con un chiodo, che haveva la punta in alto; l'ancona, uua semplice :figura di carta stampata grossamente, et una croce ,di legno poco polita; nia il tntto z1ero con gran nette$$a » (3). Uuicum ergo ecclesiarnm ]~ratrum Oapuccinorum ornamen- (1) Const. 1529, n. 56. (2) Const. 1529, n. 57. (3) Historia Gapuccina, t. I, p. 145. Cf. GrovANNI DA FANO, Dialogo de la sa– ,lute, p. 132 j BERNAHDINUS A COLPJCTRAZZO, loe. cit., p. 165. « In qnei primi tempi nelle loro sacristie (pnrlando dei nostri frati) secondo che dichiara Clemente quinto qnivi erano le cose pertinenti al divino culto puche e seniplici, ma monde, candide, .sottili e delicatissiine )), MARIUS A MEllCATO SARACENO, RelationfB, p. 261 ; z. BOVE· .1uus, A1males, t. I, ann. 1529, p. 126, LXXX, p. 128, LXXXVI.

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