BCCCAP00000000000000000000424

180 DE LEGALIBUS VIVENDI MODIS sitoribus id plane constat. Ideoque ex hac decretali ]ineamenta iuridica recursus accipimus fundamentaHa, indicantes qualiter in Reformatione nostra doctrinaliter interpretabantur. Quam– vis haec quaestio, ut iure asserunt Regu]ae expositores « diffi– cilis sit et periculosa » (1), temporisque decursu fuerit dubiis et innumeris quaestionibus implicata, aliquatenus pro nobis eva– dit simplicior, quia illam sub aspectu iuridico tantum contem– plamur et quidem ad sequentia argumenta restrictam ; A) quid veniat sub nomine recursus; B) ad quosnam spectet recurrere; O) quando est recurrendum; D) quomodo est recnrrendum . .A) Qwid V6niat nornin6 r6onrsus. 114. - Regulae expositores non consentiunt in tradenda no– tione recursns ad amicos spüituales: nos potius quam singu– las percensere opiniones, intendimus hic doctrinam tradere apud omues receptam. In o mni recursu duae partes intercedunt: fratres, qui recur– runt, et sic dictus arnicus spiritualis, ad quem recurritur. « Re– currere » vero ex communi usu loquendi et ex vi ipsins verbi tam in iure, quam in philosophia importat actum positivum (2). Sed qualis est natura huius actus 1 Recursus ad arnicos spirituales, de quo in Regula nostra et in eiusdem declarationibus sermo est, certe veri:ficatur cum fra– tres benefactorem, qui eleemosynam sponte nec obtulit, nec pro– misit, precibus aut propriarum necessitatum manifestatione mo– vent ut pecunia, sua fratribus res, quibus indigent, provideat, vel pro rebus iam procuratis pecunia sua satisfaciat. ad un pontino la diohiaratione di Nioolo terzo >>. Relationes, p. 257. Hic est animad– vertendum, quomodo primis Reformationis annis, ne ullo modo fratres intrioaren– tur pecuniis, Capuooini a reoursu perficiendo penit,us abstinebant. Hnno tamen modum prooedendi perfeotionis studium, aut desiderium maioris in vita austeri– tatis suadere poterat, non tarnen oonsiderabatur iuridioe praescriptus. Idipsum testatur Ioannes a Fano addens quod haeo agendi ratio plurima priscis fratribus in vestitu, viotu, habitatione et rebus omnibus afferebat inoommoda of. Dialogo de la safate, p. 102 sq., 176. Sed temporis deoursu, orescente fratrum numero, -Ordo magis ad pontificias Regulae deolarationes accessit. « E seoondoche e venuta crescendo la Congregazione, i Frati si son venuti accostan_do alle dichiarazioni dei Sommi Pontefici ». BERNARDINUS A COLPETRAZZO, OJI. cit., lib. III, p. 8. (1) Cf. SrLVESTRO D'Assrsr, op. cit., f. 108v. (2) CYRILLUS A BERGOMO, op. cit.• p. 427, D. 9.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz