BCCCAP00000000000000000000424

SEOTIO III DE LEGA.LIB US VIVENDI MODIS 91. - Ex his, qnae hncusque dicta snnt de natura et exten– sione seraphicae Fr. Oapuccinornm panpertatis, patet qnomodo nostra Religio nihil temporale possideat, nec possidere possit. Nnnc vero investigandum est qnomodo consnlit ipsa iuridice mnltiplicibns vitae collectivae et individualis necessitatibus. Generice, stricte tamen inridice loquendo, · dici potest: uni– cns legalis vivendi modus pro Religione nostra sunt receptae eleemosynae, nam quidquid sine inre petitnr et accipitnr elee– mosyna est, et non aliter res temporales petit et recipit Reli– gio nostra. Eleemosynae vero possunt fratribus diverso modo obvenire, i. e. sive spontanea oblatione, sive mendicatione, sive praevio labore, sive sic dicto recursu ad amicos spiritnales. Triplex vivendi modus, ait Nicolans III, in Regula Seraphica providetur expresse: ~ Sic enim se ipsos (Fratres Minores) com– mittant divinae providentiae in vivendo, ut viam non contem– nant provisionis humanae: quin vel de iis, quae offeruntnr li– beraliter, vel de iis, qnae mendicantur hnmiliter, vel de iis, quae conqniruntnr per laboricium, sustententur » (1). Triplici huic vivendi modo addunt merito doctores (2) recur– sum ad amícos spirituales. Unde legalis vi vendi modus pro Ueligione nostra quadru– plex est : 1º oblationes spontaneae, 2° mendicatio, 3° labor, 4° recnrsus ad arriicos spiritnales. Hi qnattuor vivendi modi le– gales in se sunt omnino di versi; sed ad nos quod attinet, L e. (1) Cf. c. 3, V, 12 in VI. c. 1113. (2) Cf. B. BREN"DULINO, Expos-itione de la Regula, f. 91v j SII,VESTRO D'Ass1s1, Dichiaratione, f. 172v; P. MARCHANT, Expositio litteralis, p. 242; PIATUS MONTEN· s1s, Praelectiones inris regularis, t. IIJ, p. 72.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz