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Duns Scoto nella spiritualità francescana 27 senza di Cristo nell'Eucaristia non è, per Duns Scoto, un'umiliazione, anzi è esaltazione della materia in un servizio di amore 68 • Perché Cristo nell'Eucaristia ha delle operazioni che non avrebbe se non fosse lì 69 • 9. L'Immacolata Scoto si ritrova con una Cristologia che, se da una parte vedeva l'esi– stenza di Cristo condizionata dall'evento del peccato, dall'altra condizio– nava a sua volta l'esistenza e l'universalità del peccato a Cristo, nella sua qualità di Redentore. In altre parole: era necessario essere peccatore per entrare nell'ambito dell'influenza salvatrice di Cristo. Proprio come San Bonaventura, quando dice che se ci fosse un di– scendente del primo Adamo senza peccato originale, questo significhe– rebbe togliere un raggio della gloria di Cristo come Redentore univer– sale 70. Questa è la ragione per cui il Dottore Serafico difende la necessità che la Vergine contraesse il peccato originale in un primo istante della sua 68 «Christus propter suum esse in Eucharistia, non tantum non privatur aliqua operatione quam habet, ut in coelo; sed ut in Eucharistia est, habet aliquam opera– tionem primo, quam per consequens concomitanter habet, ut in coelo, utpote intel– Jectionem et volitionem cuiuscumque obiecti, cuius angelus hic praesens haberet, et per consequens non est ad imperfectionem suam quod sit in Eucharistia, sed ad ampliorem perfectionem». Ord. IV, d. 10, q. 5, n. 5; XVII 261a. 69 «Non privatur Christus aliqua actione immanente per hoc, quod est in Eu– charistia...; immo habet aliquam operationem, quam non haberet si non esset ibi. Habet enim ut ibi existens, omnem cognitionem sensitivam et intellectivam quam habet in coelo, et praeter hoc habet ibi cognitionem aliquorum intuitivam intuibi– lium sibi, ut ibi praesentium, quorum huiusmodi cognitionem non haberet, si tantum esset in coelo». IV, d. 10, q. 6, n. 7; XXIV, 80b. 70 « ... etsi Mater habenda sit in reverentia, et magna erga ipsam habenda sit devotio, multo maior tamen tiabenda erga Filium, ex quo est ei omnis honor et glo– ria. Et ideo, quia hoc spectat ad excellentem dignitatem Christi, quod ipse est om– nium Redernptor et Salvator, et quod ipse omnibus aperuit ianuam, et quod ipse unus pro omnibus mortuus est; nullatenus ab hac generalitate beata Virgo gloria minuatur; et sic Mater provocetur, quae magis vult Filium extolli et !'onorari quam se ipsam, utpote creatorem quam creaturam. Huic igitur positioni adhaerentes, propter honorem Iesu Christi, qui in nullo praeiudicat honori Matris, dum Filius Matrem incomparabiliter antecellit, teneamus, secundum quod communis opm10 tenet Virginis sanctificationem fuisse post originalis peccati contractionem». S. BO– NAVENTURA, In III Sent. d. 3, p. 1, a. 1, q. 2; III, p. 68a.
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