BCCCAP00000000000000000000391

Eschatologia Messianica IV libri Esdrae. Líber IV Esdrae, qui ad omnibus pulcherrimus omnium V. T. apo– cryphorum iure habetur, iuxta P. LA<;RAN(;E (1) optime definiri po– test: ,, Problema malí in mundo secundum pium israelitam, post evPr– sionem lerusalem et destructionem Templi >>. Conqueritur enim auctor et \·ehementcr dolet de pes~ima sorte populi electi, et de summa iniuria quae contra nomn1, et fidelitatem Dei quotidiP, in mundo hoc perverso, conspicitur. Hae,'. meditatio historica et moralis, quae conscientiam iudaicam dilacerabat, non poterat haben: nisi hanc conclusionem: cum Deus fi– delissimus sit, cumque certo constet promissiones suas pluries populo electo dedisse, nullo modo dubitare licet de earum adimpletione. Con– dítio ergo praesens, aerumnis et ealamitatibus plena, non potest esse nisi parenthesis quaedam; mundus híc malus et corruptus cito destruetur et locum cedet alii meliori, in quo populus electus triumphum reportabit de omnibus suis inimicis, deque ornnibus qui illum iniuste vexant, et pacern. tranquillitatem, et promissam felicitatem messianicam obtinebit. Idea ("rgo fundamentalis totius operis, est plena vindicatio ab hosti– bus et instanratio gentís Israelitieae (italice melius « una rivincita >) ), quae consnlatio1wrn et gaudium vexatissirno populo affr,rre debet. Contra omnes ergo oppressores et inimicos theocratiae, auctor pro– ponit victoriam temporalem et nationalem cuius auctor et protagonista principalis erit Messias; contra corrnptionem moralem late in mundo grassantem et contra omnes qui leges divinas violant, felicitatem singulis m altero mundo donandam. Distinguendae sunt proinde duae eschatologiae: Nationalis et temporalis una, quae cito inauguranda est; Individualis et ultraterrena altera, quae pnmam seque- \ 1 , LAGRANGE, Le 3/essianisme c/ie::: les Juifs, Paris, 1909, p. 101.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz