BCCCAP00000000000000000000391

Christologia 111 apocalypsi Barnch syriaca cundat,im atque praeruptam rupium. Ex adverso ascendit vitis sub qua fons magna cum tranquillitate graditur. Pervenit autem fons usque ad sylvam et inundaverunt fluctus eius sylvam illam et eradicaverunt et sub– \'erterunt omnes montes in circuitu eius. Remansit tantum cedrus, quae postea ,,tiam et ipsa arena facta est; vitis autem crescebat in campo pleno Horibus immarcescibilibus (36). Haec est allegoria illa quatuor im– periorum quae ad invicem sese destruent, et quartum quod remanebit ab ipso Messia eradicabitur; nam, ut ait Baruch, << adducent eum super 111011- tem Síon et Christus meus arguet eum de omnibus impieta1ibus et col• liget et statuet in conspectu eius omnia opera catervarum eius. Et postea interficiet eum... >> ( 40, 1-2). Super montem Sion igitur Messias gentes iudicabit et tune omnis populus « qui semen Iacob non concukavit (sic ait in explicatione duodecim pluviarum) ipse est qui vivet: omnes autem illi qui dominatí sunt Israelitís, isti omnes in gfadium tradentur >> (72). Hic est verus Messias a Baruch propositus, est Messias, uti patet, om– nino nationalis, exercens imperium vinclicatinun super omnes gentes, quae populum theocraticum vexavenmt; est igitur. ut ita dicam, << veluti con– creta expressio intimi desiderii, ut invictum romanorum iugum excutiatur >>. Poscquam haec omnia consummata fuerint, postquam Messias << hu– miliaverit omnia quae sunt in mundo >>, sedebit in pace in aeternum super thronum regni sui ,, et tune revelabitur iucunditas, et tranquillitas apparebit, et tune sanitas descendet in rore >>; recedent infirmitates, mi– seriae, c·ontentiones etc. et bestiae hominibus ministrabunt (73. 74). Mes– sías in altera vita manet omnino otiosus; nullum munus ei assignatur in patria caelesti; nam, uti optime animadvertit Bruckner, << alteri huic aevo non attendit Baruch, quia id caven• volebat ne oblivioni daretur spes I\lt·ssiae nationalis >> ( 1 ). IU. ,1/omentum lzuius Aporn{Fj>seos j>ro !V. T Hisce temporibus maxime invaluit opinio Criticorum, secundnm quos « Christologia S. Pauli a iudaica eschatologia est prog·enita » vel modo quodam ma¡.;is generali, << Christianismus nihil aliud est quam mera pro– iectio Apocalypticae iudaicae praesertim prout exponitur in IV Esdrae et rn Apo,·. Baruch ,,. Attamen re bene perpensa et consideratis illís loeis, , E11tstelnm[{ d. Paul. C!zristot., p. 163, apud \'!TTl, S. I., in ° Clzristus– Adtllli >, Hiblica, 7 (l'l26) 391.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz