BCCCAP00000000000000000000391

Christologia in apocalypsi Barucli syriaca eggrediens (53, 8) et similia. In huiusmodi locutionibus subest illa con– ceptio iudaica, quam S. Iohannes in Evangelio nobis transmisit: « Num– quid vere cognoverunt príncipes (dicebant quidam ex Ierosolymis) quia hic est Christus? Sed hunc scimus unde sit: Christus autem cum ve– nerit, nemo scit uncle sit >> ( 1 ). Vigebat nernpe illo tempore opinio, se– cundum c¡uam Messiae generatio deberet esse ignota; propterea Baruch verbis sat obscuris Messiae adventum exprimit, ita ut 11011 ciare dicat unde ve11iat et qualis ipse et cuius naturae sit. Caeterum in illo verbo revelari » optinw concipi potest Messiae praeexistentia, quamvis non aperte innuatur locus in quo praeexistat... ;-). ,.7,fessiac oj>us. - Ante on1nia prae111ittendun1 est T\lessia1n íuxta Baruch nmceptionem nihil facere pro salute spirituali hominum; haec omninn pendet a lege (4t:l, 22) in qua Israelitae semper confidere debent. l\Iunus Messiae est maxinw ternporale. In regno l\Iessianico, prout in hac apocalypsi describitur, duae pe– riodi distinguí possunt: in prima Messias est fons felicitatis ac beatitu– dinis: in secunda vero est vindex po¡mli theocratici ... l) Post duodecim illas tribnlationes ¡ 27, 1-13) tune incipiet revelari l\fessias, et cum ipso revelabuntur etiam Behemoth et Leviathan, duae bestiae potentes, quarum carnes erunt in escam pro omnihus qui residui fuerint. Vitis et triticum dabunt fructus suos mirae quantitatis unum in decem millia, descencletque iterum desuper manna et ros sanitatis (29, 3-H). Erit igitur super terram illa felicitas magna ac iucunda modo quo– dam lyrico a propheta Isaia descripta ( 2 ). << Et erit post haec, cum lln– plebitur tt'mpus adventus :\Iessiae et redibit in gloria, tune omnes qui dorrnienmt in s¡w eius, resurgent >> { 3 ). Sic Ps.-Barnch describit regnum messianicum iucundum ac temporale. •i Attamen verum ac praecipuum Messiae munus a Barucl1 repo– nitur in ultione, quam exercet contra omnes inimicos populi theocratici, id apparet maxime ex allegoria vitis et fontis. Baruch obdormit et videt in nocte sylvam montibus undequaque cir- 1, 1 ) loh. 7, 27. 1 ") Is. 65-66. 1 1 'J Apoc. Baruch 30, 1. Hic versiculus a pluribus cnt1c1s veluti iulerpolatus habetur. P. Lagrange scribit: « L'arrivée dn l\Iessie et son retour sont contradic– toires dans la position de Baruch, et ne s'expliquent que sous la plume d'un chrlétien, attendant l'avenement du Messie, le second avenement, qui est un re– tour... Cest peut-etre tout le verset qui est interpolé. Cependant, pour n'éliminer que le strict nécessaire, 011 peut admettre que la fin des temps messianiques est indiquée par le retour du Messie au ciel . ! le 1Wessia11is111e... p. 110 in nota 4 •

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz