BCCCAP00000000000000000000388

74 Vae divítibus malis Quoad alteram quaestionem, de tempore nempe divini iudicii hic denuntiati, locus iste non debet separati.m considerari, sed si– mul cum aliis tum huius Epistolae, tum ceterorum librorum Novi Testamenti, Parusiam Domini commemorantibus. Pro libris ante annum 70 scriptis et ad iudaeochristianos directis, (ut est nostra Epístola, et illa ad Hebraeos, necnon Evangelium J\íatthaei), Pa– rusia Domini potest commode intelligi de sollemni manifestatione Christi Iudicis anno 70 in excidio urbis Ierusalem et tragico fine po– puli iudaici, quae erat quaedam praeannuntiatio et figura extremi iudicii. Ideo poterat exhiberi ut proxima et imminens. Illi divites malí sciant extrernam miseriam eis cito superventuram (5, r), diem occisionis (5, 5) diem novissimum, in quo carnes eon1111 comedentur ab igne (S, 3), iam appropinquare. Quapropter nulla est necessitas explicandi hnnc locum et ali.os si.miles Iacobi de indicio ultimo, in fine mundi, qui proxinms consideraretur, exercendo, sicut putat BARDE:'.'Imtw1m (in h. loe.), qui dicit IACOBUM, sicut et PETRUl\l et PAUI,Ul\I, persuasionem in suis scriptis exprimere de imminentia Parusiae Christi et finis mundi (1). At cum Apostoli loquuntur de (( die novissimo )), 1mtandi sunt loqui ad mentem Christi, qui in eodem sermone eschatologico (J\It. 24; J\Ic 13; Le zr) finem urbis Ieru– salem cum fine mnndi consulto permiscuit, non tamen intendens ntrnmque eventum eidem adscribere temporí. Locut10nes quidem IAc01n videntur exhibere diem Domini proximum; sed ni velimus mentem eius perperam intc,lligere, 11011 debent nimium premi; agi– tur enim de locutionibus eschatologicis iam ex usu Prophetan1m quasi stereotypatis, quae tempus iudicii nonnisi vágo modo defi– nientes, certitudinem diei Domini potius asserere intendunt. Explicatio textus A) Apostrophes. v. I: "Agite nunc, clivites... n Ad vos, o di– vites, utique rnali, ntmc sermonem meum converto... Incipit haec pericopa eodem omnino modo ac praecedens instructio ad merca- fait le portrait du riche orgueilleux: et oppresseur, il est bien difflcile de ne pas songer a ces familles sacerdotales, a ces Sadducéens, a ces descen– clants de Hannah, qui avaient fait périr J ésus, et qui feront périr J acques lui-méme "· ( 1 ) Cfr Decretum Pontif. Commis. Biblicae, 18 Iunii 1915.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz