BCCCAP00000000000000000000388

Vae divitibns malis 73 dium ab ipsis adhibitum, nempe mercatura, est quidem in se bo– num aut indifferens, sed mala animi eonun dispositione vitiatur: siquidem superbe sibi promittunt bonum negotíi exitum, dum ab inceptis et consiliis suis Deum exdudunt (1). Tandem, in nostra pe– ricopa (5, 1-6) obiurgat IACOBUS divites qui auro et argento velut immersi, et omnibus vitae commodis aflluentes, duri et immiseri– cordes sunt erga pauperes, iniusti erga suos operarios, et crudeles erga pios Dei cultores. Huiusmodi homines terret IACOBUS, denun– tiata terribili quae eis imminet ultione divina. d) Quoad q u a e s t i o n e s ,:ero quas nostra pericora suscitat, duae praecipue sunt: u) Divites isti, suntne christiani, aut quaerendi sunt extra Ecclesiam ? fi) Iudicium diYinum quod illis annuntiatur, estne ultimum, illudque proximum ? Quoad primum, diversi diversa opinantur, et bonas pro sua quisque sententia rationes adducit. Unitas huius sectionis (4, 1-5, 6) videtur postulare ut tres eius partes de personis eiusdem coetus intelligantur. Porro, cornmuni consensu admittitur pauperes et mercatores qui in prima et altera parte reprehenduntur, esse chri– stianos: itaque et divites mali in nostra pericopa castigati, sunt chri– stiani. Idem suadet sem10 directus, qui, licet per se possit fieri rhe~ torice ad absentes et extraneos, in nostra Epístola est ubique alias ad proprios et subditos loquentis, id est, ad christianos. Hoc quoque congruere videtur auctoris stylo, vitae et efficaciae pleno; ipse non amat terere tempus, loque11s ad illos qnos attingere 11011 potest, quasi aerem verbera11s, sed immediate et directe respidt membra commu– nitatis ad quain scribit. At obicitur: istos divites, secus ac paupe– res (4, 1-ro) et mercatores (4, 13-17), IACOBUS non hortatur ad poe- 11ite11tiam, qnod facere 11011 omisisset, si de christianis ageretur. Verum, si explicita ad poenitentiam exhortatio 11011 habetur, 11011 deest tame11 implícita: ipsa etenim denuntiatio poenarum et iudi– cii divi11i apta erat ad salutarem tirnorem eis i11cutie11dum, quo dura eorum corda emollirentur, et ad poenitentiam ta11dem excitarentur. De christianis intelligu11t LoRINl, Esnus, ZAHN (2), CHAINE, CHARUE, alii; contrariam se11te11tiam tenent S. BEDA, CALM:ET, BELSER, Ro– PitS, BARDI~NHEWER, etc. (3). ( 1 ) Cfr <le hac pericopa lac 4, 13-17 Verbwn D.ni , 23 (1943) 104-14. ( 2 ) Cfr. Einleitung in das N. T., I, § 4, 59-72, praesertim 61 s. (1) A. SABATIER pntat hos divites Iac 5, 1-6 esse S ad d u e a e o s. (Cfr Encyclopedie des sciences réligieuses, VII, p. rzr-32). « Qnand il

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz