BCCCAP00000000000000000000388

Vae divitibus malis ría ex labore suorum operariorum fraudatorum redundantia, pur– pura et bysso induuntur et epulantur quotidie splendide et Dei mortisque immemores semetipsos hortantur ad iugiter gaudendum, ut dives ille parabolae (Le 12, 19 ss): (( habemus multa bona posita in annos plurimos; requiescamus, comedamus, bibamus, epule- 1nur )). IACOBUS adhibet tria verba ad horum divitum vitam dete– stabilem ignito calculo inurendam : a) ihgvqnícHnE (lzapax in N. T.) ce laute vixistis, vitam mollem et delicatam semper quaesistis, onmia commoda et voluptates vobis procurantes et, quidquid molestum et iniucundum est, sollicite vitantes )); et addit: (( super terram )), hoc est, in vita vestra terrena, quae transitoria est, deli– cias tantum terrenas et materiales curastis, spretis caelestibus et spiritualibus gaudiis. b) so:n:mut.{ia,xrn (( luxuriose \'Íxistis, vo– luptatibus absque freno indulgentes et in victu ornatuque omnem luxum vobis concedentes. e) i!flgÉ'4HcrE rae; xu0ofuc; úµ<Dv (( enutristis corda vestra )), id est, omnes cnpiditates sen concu1Jiscentias cordis vestri satiastis; vel (( corda vestra n, id est, corpora \'estra, scili– cet vosmetipsos lautis epulis saginastis, ventri indulsistis. Sed, ehen! vos miseros! : hoc fecistis ,e in die occisionis n: haec omnia desinunt in diem occisionis (iterum ~:v loco El~); est locutio sarca– stica qua IAconus eos merito castigat, ac si dicat: his onmibus curis praeparastis vos pro die occisionis. Allusio est sat clara: ani– malia quae mactanda erant sive in sacrificium sive in usum priva– tum, melius pascebantur ut pinguescerent. Sic isti sollicite se prae– pararunt; iam incrassatum est cor eorum, adipe et pinguedine toto corpore redundant (cfr Ps 72, 4-7) et matnri sunt ad macta– tionem. (( Dies occisionis )) est dies extremi iudicii, sic vocatus quia a prophetis exhibetur ut dies victoriae Dei de hostibus suis, quo– rum cadavera prostrata iacebunt: e( congrega eos quasi gregem ad victimam, sanctifica eos in die occisionis ii (Ier 12, 13) (1). Quid autem hos divites post mortem attendat, docet Christus parabola supra memorata de divite et paupere (Le 16, 19 ss); sepelientnr in inferno, ubi igne cruciabuntur sine ullo vel mínimo umquarn refrigerio; nam (( cor durum n dicit Siracides, <( habebit male in novissimo )) (Eccli 3, 27); divites isti, qui dum nullam sibi cornmo- ( 1 ) Jer 25, 32-37; 50, 27; Hz 2r, 14-16; 39, r7-20 (cfr Apoc 19, 17-21); Soph r, 7. r4-r7.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz