BCCCAP00000000000000000000383

16 autem antea facta sit nulla, nullamque inducat obligationem ad alicujus regulae vel ordinis observationem, aut ad alios quoscunque effectns» (1). Tempore subsequenti, tum RR. Pontífices, tum decisiones et re– sponsa S. C. Ep. et Reg. urgent in praxi legem ipsam Tridentinam. Quae lex Tridentina etiam CongregHtionibus votorum simplicium indubitanter fuit applicata ex praxi S. C. Ep. et Reg.; quamque generali modo firmarunt «Normae» editae Hb eadem S. C. die 29 Junii 1901, in art. 72: «Unius vero anni continui et integri tempus absolute requiritur pro quolibet instituto ad validitatem professionis» (2). Denique ipse Codex J. C. legem Triden– tinam corroborat et canonizat in CHn. 555. 2. Natura formalis Novitiatus. Ex dictis jam facile deducitur quod Novitiatus duplici in sensu accipi poíest: 1) vel enim significal ipsum locum materialem, in quo Novitii recipiuntur probationis efinstitutionis gratia; 2) vel etiam significat statum aliquem particularem, in quo Novitius sese constituit ido11eum et expeditum ad probHtionem et institu· tionem religiosam prneviam recipiendHm. De hoc in praesenti tractamus, ejusque naturam nunc bn:,viter intendimus decfarnre. Praeprirnis, 11011 est oblivioni amandandurn quod supra quodam modo innuimus, scilicet: usu communi Novitiatum institutum fuisse 11011 solum in favorem co11versi sed etiam in favorem monasterii, ut et ille asperitates istius experiri valeat, et istud mores illius. Proindeque dicitur esse in statu probationis, qui ad hoc alicubi exsistit, ut probet et probetur, estque idoneus et expeditus ad hu11c fi11em. Quod equidem duplex elementum importHt: H) negativum unum b) alterum positivum. a) Elementum negativum est, quod aliquis 11011 fecerit jam profes· sionem per tria vota esse11tialia, et traditionem Hcceptatam in aliqua Reli– gione, sen in ipsa Religione. Nam statui probationis repugnat professionis vinculum; et hoc, quia probatio supponit libntatem assumendi vel relin– quendi statum cujus gratia fit probatio. Dum ille, qui jam est professus, est in Religione non ut probet illam, sed ex necessilate, i. e., ut debitum sen votum suum impleHt. b) E!ementurn posítivum est in aliqua veluti externa oblatione et quasi traditione ex parte Novitii, et acceptatio11e ex parte Religionis ad praedictum finem sumendi experimentum, quod indubie aliquam habitudinem et u~ionem Novitii cum Relígione generat; siquidem ex illa receptione (1) Concilium Tridentinum, Sess. XXV, de Regularibus et Monialibus, cap. 15, ed. Goerresiana, vol. 9, ¡:,. 1083. (2) Ve11MEERSCH De Religiosis !11stitutis et Persorzis, vol 2. n 50, p. (144 l.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz