BCCCAP00000000000000000000371

38 P. TARSICIO DE AZCONA possit vel audeat confiteri alicui confessori religioso ve] seculari cuiuscumque con– dicionis, gradus ve! dignitatis existat, nisi confessori proprio conventus; nisi pro magna, evidenti et extrema necessitate et beneplacito et licencia obtenta abbatisse et maioris partis discretarum; et hoc solum in absencia confessoris conventus. Tune confessio fiat in loco deputato, competenti et honesto in ecclesia, in quo ponatur lamina ferrea, spisse perforata et duplicata, et in parte interiori dicte lamine po– natur pannus lineus niger, quod non possit amoveri. Communio quidem fiat in crata, in qua fiat in medio unum hostiolum tante magnitudinis et amplitudinis ut corpus domini per sacerdotem possit tradi moniali– bus; quod hostiolum sit cum clave semper clausum, ut in Forma vite continetur. Districte per obedienciam sanctam precipimus quod confessor non possit in– gredi monasterium nisi in casibus, que in Regula conceduntur, videlicet, pro con– fessione graviter infirmancium condienda, pro communione sacra infirmantibus mi– nistranda et uncione strema peragenda, pro recomendacione anime facienda, pro sorore sepelienda et sepultura aperienda et coabtanda, si visum fuerit abbatisse et conventui. Volumus tamen quod omnia que pertinent ad exequias fiant extra per con– fessorem et alios; cui confessori precipimus ne ingrediatur dictum monasterium nisi indutus cum alba et stola et manipulo, cum duobus sociis religiosis honestis, vel uno ad minus, alba ve! saltem superpellicio vestitis, qui mutuo semper se videant, et numquam separentur; et cum eis continue vadant due sorores, per abbatissam electe, et tam cicius quam fieri poterit a monasterio exeant, expeditis expedientis(!). Volumus tamen ac ahbatissc mandamus per sanctam obedienciam ut in obse– quis fiendis, casu quo permissum erit ingredi confessorem vel alium eius loco cum duobus sociis religiosis ac honestis vel uno, indutis ut dictum est, hi tres ingredian– tur et 1¡on plures. Et ordinamus quod confessor non possit absolvere aliquam mo– nialem, quod absit, si suadente diabolo, in casibus infra notatis inciderit, sine con– sensu expresso ministri seu vesitatoris, et sunt qui sequntur, scilicet, inohediencia, contumax proprietaria rerum retencionis, lapsus carnis, in secundam personam tran– siens perficia, hoc est, furtum rey notabilis, aut notorie factum vel frequenter itPratun1, iniecio n1anuun1 violenta, aut percussio sororun1 enorn1is, falsun1 testh110- nium et infamiam, cuiuscumque composiciones aut publicaciones libelli fame, si falsificaciones sigilli monasterii aut cuiuscumque persone notabilis, et si aliqua mo– nialis revelaverit secreta religionis seu penitentiam alicui sorori iniunctam extra monasterium. Dicimus etiam inobedienciam contumacen: quando aliqua monialis, trina monicione premissa [f.21 v] factis congruis intervallis, per diem naturalem inobedien1 perseverat. In his casibus nullo modo valeat nec possit confessor absol– vere, sed prefatus minister seu visitator, ut supra explanatum est. DE INFIRMIS SORORIBUS. CAPITULUM VIII Sorores in Xristo: Tanto quisquam perfoctior est quam perfectius dolores sentit alienos, et cum inf1rmitas sit miseria sume aflictiva, quod patet, quia inter omnes miserias, ad quas solet misericordia se extendere, nulla est tam aflictiva a Deo, sive fames, sive sic[tas, sive nuditas, sive carencia hospicii, sive carcere detineri, sive aliis agravacionihus, sicut infirmitas, nam nulla de predictis facit ita impoten– tem hominem ad relevandum suam miseriam, sicut illa. Ea propter, precipimus et ordinanms quod quandocumque eontingat aliquam sororem graviter ve! evidenter debilitari, abbatissa teneatur eidem infirme statim providere de serviciis oportunis in infermeria. Sorores, autem, in servicio infirma– rum ve! debilium deputate caveant ne in serviciis sibi comissis defectum notabile faciant, sed diligPnter, humiliter et devote, in fervore karitatis, eis serviant, sicut vellent sibi serviri, si ita essent infirme, quia si mater nutrit et diligit filiam suam carnalem, quando( !) diligencius debet soror diligere et nutrire sororem suam spi– ritualem. Ordinamus etiam quod abbatissa, si non fuerit legitime occupata, omni die, saltem semel, teneatur infirmas sorores visitare, dum actu infirmantur, et hoc qui-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz