BCCCAP00000000000000000000246

-42- pracitata Epist. S. Cypriani; clericorum vera, subintroduc– tarum patrocinium suscipere, et orélinarie inopiam sublevare atque alimenta domumque eis praebere 1 , ut asserit S. joan· nes Chrysostomus 2 • Has humanae vitae necessitates objicie– bant clerici hujus cohabitationis rei, ad suam Patrum conci– liorumque praeceptis inobedientiam tegendam honestandam· que 3 • Testimonia allata ex Concilio Antiocheno, Tertulliano, S. Cypriano et Irenaeo probant atque demonstrant subintro– ductarum mulierum pestem jam ab ipsis Ecclesiae primordiis exstitisse; et auctor libri De singularitate c/ericorum suppo· nit fuisse clericos, qui sanguine suo christianam fidem confir– marunt, ·quique cum similibus virginibus commorati fuere~. Ex quo sequitur malam hanc consuetudinem non fuisse effec– tam productamque occasione introductionis legis coelibatus, ut affirmant quidam coelibatus adversarii; priusquam enim coelibatus vigeret lex, illa longe lateque serpebat. Mea opinio est subintroductarum origo inveniri in ipsa S. Pauli Epístola ad Timoth, (1, cap. V, 16): •Si quis fidelis • habet viduas, subministret illis, et !"Ion gravetur Ecclesia; • atque haec verba hujusmodi consortio ansam dedisse &. Mos et consuetudo Ecclesiae fuit jam ab ipsis primordiis viduis virginibusque egestate laborimtibus providere atque eleemosynis eis succurrere 6 • Nema non videt hujusmodi t. Dictum est ordinarie; non defuerunt enim virgines Deo dicatae, commodis divitiisque affluentes, quae ipsaemet doctorum Ecclesiae at· que clericorum vitae subveniebant. 2. Migne. P. G., v. XXVI, col. 504. 3. Cf. S. J. Chrysostomum, loe. cit.; et S. Cyprianum, loe. cit. 4. •At contra et ipsi dicunt: nonnulli de contemptoribus nostris sími– les feminas habentes in domibus, martyrium consecuti sunt. 5. H. Achelis asserit de hujusmodi cohabitatione intelligenda esse verba S . Pauli in Epist. 1 ad Corinth. VII, 46-58: •Si quis autem turpem »se videri existimat super virgine sua, quod sil superadulta et ita opor– •tet fieri, quod vult, facial; non peccat, si nubat. Nam qui statuit in •corde suo firmus, non habens necessitatem, potestatem autem habens »suae voluntatis, et hoc judicavit in corde suo, servare virginem suam, »benefacit. Igitur et qui matrimonio jungit virginem suam, benefacit: et »qui non jungit, me!ius facit.» (Op, cit. p. 20·29). H. Achelis interpreta– tío ingenio non carel, nimis tamen arbitraria est, levibusque fulcitur fun– damentis. Cf. circa H. Ache!is interpretationem H. P. Ladeuze in ephe· meride •Revue d' histoire ecclésiastique•, 1005, v. VI, p. 68·62. 6. Migne, P. L., v. ll, col. 927.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz