BCCCAP00000000000000000000246

-'xLi- • aiiquis; ct utcumque sil affectus; Domini meminisse, et auxí– >> lium implorare, non est reprehendendum. Ad sancta autem >sanctorum, qui non anima et corpore purus est, accedere ¡ rohi bebitur. > 1 • Priusquam testimoniis Ecclesiae orientalis finem imponam, liceat mihi mentem S. Cyrilli Hierosolymitani et Timothei E:,iscopi Alexandrini exponere, seu potius ipsorum verba at– ferre. S. Cyrillus Hierosolymitanus, in KatechesiiV, virgines et co.Jtin.!ntes alloquitur suadetque, ne laicos matrimonio junctos co1kmnant: •Neque si possideas aurum, reprobes argentum: •inlJ !>ene sperent etiam hi, qui matrimonio juncti, legitime •nup!iis utuntur; qui conjugia legitima et non per nimiam »licentiam I:J.sciva comparan!, qui sciunt abstinentiae tempora > ut orationi vacent, qui cum vestimentis pura ad sacram com– >nnni onem in ecclesia offerunt corpora, qui procreandorum •liberorum causa, non fruendae voluptatis, accesserunt ad <llllptias. 2 • Denique ultimum testimonium Ecclesiae orientalis est de– sumptum ex Responsa canonica Timothei, Episcopi Alexan~ drini, (380- 384). •híterrogatio: si sponsi noctu matrimonii usum fecerint, •debent ne communicare an non?• •Responsio: Non deben!, cum clamet Apostolus: Ne frau– •date vos invicem, nisi ex consensu ad tempus, ut vacetis »orationi. • (1 Corinth. VII , 5) u_ •lnterrogatio: si laicus qui somniavit, clericum interroga– > Veril; an debet ei permitiere communicare an non? • •Responsio: Si subest quidem mulieris desiderium, non de– •bet; sin autem tentat eum satanas, ut per hanc occasionem •a divinorum mysteriorum communione alienetur, debet com– •municare; neque enim cessabit illum eo tempore tentare; •quando debet communicare, eum invadens.• 4 • •lnterrogatio: lis, qui matrimonii societate junguntur in l . Hardouin, Concilia, v. 1, col. 190. 2. Migne, P. G., v. XXXIII, p. 506. 5. liardouin, Concilia, v. 1, col. 1.194. 4. Hardouin, Concilia, v. 1, col. 1.194. ILED 4

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz