BCCCAP00000000000000000000246

-xxxvni - •filia Pháiiuel..., vidua usque ad annos octoginta quatuor, •quae non discebebat a templo, jejuniis et obsecrationibus •serviens nocte ac die• . Ex his omnibus testimoniis eruitur judaeos actum conjuga– lem immundum judicavisse et tempore jesu Christi multos fuisse qui coelibatum et continentiam conjugio praeferebant. * * * In novo vero Testamento solummodo virginitas et conti– nentia honore habetur debito et digno pretio aestimatur. Dua– bus rationibus continentia laudatur atque effertur: eximit enim a servitute conjugali et paratiorem facitjhominem, ad voluntati Dei obsequendum; et secundo prohibe! atque impedit commer– cium conjugale, quod immundum atque indignum est praeser– tim iis, qui coram Deo aderant. Dominus noster jesus Christus discipulis dicentibus, «si ita • est causa hominis cum uxore, nonexpedit nubere• , respon– dí!: •Non omnes capiunt verbum istud, sed quibus datum est... »sunt eunuchi qui se ipsos castraveruntpropter regnum coelo– »rum. • (Matth. XIX, 10-15).lneodem Evang., c. XXII, severe redarguit Sadducaeos: •Erratis nescientes Scripturas, neque »Virtutem=Dei; in resurrectione enim neque nubent, neque nu– »bentur, sed erunt sicut angeli Dei in coelo. • Apostolis ob conjugalia officia perterritis, suadet Salvator continentiam; Sadducaeis moribus corruptis, asserit conjugia nuptiasque in– dignas esse filiorum Dei in coelis. Hace verba Salvatoris fue– runt fundamentum et ratio propter quam continentia et coeli– batus in tanto honore et pretio in Ecclesia catholica habiti at· que aestimati fuerunt, et ex quibus paulatim !ex coelibatus lenta evolutione exorta fuit. S. Paulus adhuc clarius ostendit significatque has duas con– tinentiae utilitates atque commoda. In Epist. ad Corinth. l. c. VII, 5, supponit usum conjugii quoddam impedimentum ora· tioni esse. {11¡ &7t~a-¡aps1'tE &J.H¡Aou~, al {l~'tt fJ.v h au¡.~.cpwvou 7tp6;; Y.cupov rvo: axol.~a'l)'tE '~ 7tpoawx~; et in eodem capite ver. 52·55; enumerans utilitates et commoda continentiae a conjugii serví– tute eximentis, ait: •Volo autem vos sinesollicitudine esse. Qui >sine uxore est, sollicitus est quae Domini sunt, quomodop la-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz