BCCCAP00000000000000000000246

-xxx-- 7t'tw,; yci¡1<p XPW(!tvo,; ad 7tptof:ltrttpo,; et 1J¡ciMvo,; referri tamquam in voce avopo: comprehensos. Cujus interpretationis non possi– bilitatem, sed certitudinem negamus. Solummodo enim verba owll-~aE'to:¡ oE 1J¡Q: 't'Yí,; 'ttxvoyovto:,; certo dici possunt ad vocem avopo: referri, cujus membra forent presbyter, diaconus, et lai– cus O:vtmÁ~'lt'tW,; y,ci(!ql cppw(!tvo,;; sicut si alio ordine diceretur: vo:l (!~V, xod 'tO'I ''Yí• J!¡if• yuvo:¡xo, ilvopo: 1tcivu a7toOÉXE'to:¡, ow- 3-~at'to:¡ oE o¡Q: 't'Yí<; 'ttxvoyovto:,;, xav xpto~tÍ'ttpo<; f¡ xilv o¡cixovo; xilv Áo:t"xo<; O:vtmÁ~1t'tW<; yci¡11¡1 xpw¡1tvo<;. Ubi evidens est verba 1:ov 1:T¡<; J!¡if• yuvo:¡xo,; ilvopo: et deinde owll-~aE'to:¡ ex S. Paulo desumpta, alia vero interjecta, a Clemente addita fuisse. Dec nique nulla repugnantia apparet in eo, quod ultima verba aw– ..'l-~at'to:l non ad &vopo: immediate referantur, sed solummodo ad Áo:rxo,. Re quidem vera si Doctor Alexandrinus ideam a Bickell propositam defendere voluisset, meliori modo se exprimere non potuisset. Postremo interpretatio haec contextui non adversatur. Et r;) sane vera Clemens probarevult matrimonium, seu meliususum matrimonii, peccatum non esse, quod quidem primo ex ver– bis S. Pauli (Timoth. l. V, 14-15) demonstrat: «Volo junio– res nubere, filias procreare>, etc.; et secundo ex verbis S. Pauli, de quibus est quaestio. Ergo, ut opinar, argumentum a Clemente a!latum eamdem vim habet in sensu aG. Bickell ac– ceptum, id est: Ecclesia o:nnes monogamosadmittit, sive pres– byterum, sive diaconum, sive laicum matrimonio utentem, nu– llam inter eos distinctionem faciens, quam in sensu a F. X. Funk intellectum scilicet; usus matrimonii reprobandus non est quia Ecclesia admittit ad episcopatum tam presbyterum, quam diaconum et laicum, qui matrimonio utuntur. Nequit ergo negari interpretationem G. Bickell probabilem esse, ideoque locum adductum thesim f. X. funk non pro– bare. Videamus nunc testimonium Socratis, quod jam ex remo– tissimis temporibus disputationum occasio fuit. lstius asser– tiones ad quaedam capita reduci possunt. In lib. 1, HistoTiae ecclesiasticae cap. 11, asserit: a) bene visum fuisse episcopis Concilii Nicaeni, novam le– gem in Ecclesiam inducere, scilicet ut , quicumque in sacris

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz