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~xxv- existentiam legis coeübatus \ et postpauca addít: •ínterpreta– • tio, juxta quam símplíciter prohíbe! (supradíctus canon) •mulierem suam e domu seu habitatíone projícere, et sine •protectione relínquere, excludítur ex ípsis verbis canonis, ex >Voce graeca aul.&~ato:> 2 • E. Vacandard de canone hoc scrí– bens, ait: •Auctor Canonum Aposta!. in talí hypothesi, scilicet •in hypothesi G. Bickell, suam ideam pessimeexpressisset. Pie– » las aut religio, quam ipse ut praetextum designa!, ciare ma– •nifestat auctorem indicare velle separationem ratione conti– •nentiae perfectae, eamque reprobare • 3 • Certe non video quare citatus canon testimonium contra existentiam legis coe– libatus sit, neque quare vox au),!X~ato: ideam separationis mate· rialis domorum seu habitationum excludat. Opinar ego primo, interpretationem G. Bickell probabilem esse. (Non dico eam esse certam). Alíquís forsitan dícet in praedicto canone religionem seu pietatem aul.&~ato: ut praetex · tum indicari; et neque pietatem neque religionem esse pGsse praetextum, ad suam uxorem e domo ejiciendam, et sine juva– mine derelinquendam. NotaRdum tamen est illo tempore, in quo Canones apostolorum compositi fuerunt, coelibatum esse observatum a multis clericis, qui matrimonio juncti eran!, et qui libere et de consensu uxorum matrimonii jura abdica· bant. Hoc ab omnibus admittitur. Non potes! auiem negari co– habitationem cum suis uxoribus pro talíbus clericis continuum fuisse periculum. Ergo si hujusmodi clerici poterant invo– care pietatem et religionem ad cessandum a commercio con– jugali; nonne poterant supradicti clerici ipsam religionem ct pietatem invocare, ad pericula Violandi continentiam vitan- 1. Cf. F. X. Funk, ibidem, p. 142.. .• er gilt mit Grund als ein Zeug– nis :.!<'!.!en den Bestand eines Clllibatsgesetzes••. ~. Cf. F . X . Funk, ibídem. •Die Erklilrung, es sei hier bloss verbo– k u, die Gattin aus dem Hause zu stossen tiQd hilflos zu lassen, und vom du·l idt~m Umgang sei gar nicht die Rede, scheitert an dem Wortlaut d<"s !\anones, an der als Grund der Verstossung, angefuhrten . ?i . C . E. Vacandard, «Les origines du céhbat ecclésiastique•, op. dt ., p. 24; <L'auteur des canons apostoliques aurait dans cette hypothese hi<"n t11al rendu sa pensée. Le prétexte de piété ou de religion, qu'il jridi– c¡tu·, nmrque nettement qu'il a en vue la separation pour raison de coñti- nc·m·c· al>so!uc et c'est cette raison qu'il réprouveu. · iLED 3
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