BCCCAP00000000000000000000245
-24- non indi,r;uisset redemptore, nec ipse sibi januam ape– ruisset, quia non fuisset sibi clausa, non enim clauditur nisi propter peccatum, et maxime originale........... Soluciona luego esta objeción y dice: Contra primnm rationem arguitur ex excellentia Filii sui in quantum Redemptor, reconciliator et mediator fuit, quod ipsa non contraxit peccatum originale. Perfectissimus enim me– diator habet perfectissimum actummediandi possibilem respectu alicujus personoo, pro qua mediat: sed Chris – tus est perfectissimus mediator; ergo Christus habuit perfectissimum gradum mediandi possibilern respectu alicujus personoo, respectu cujus erat mediator: sed respectu nullíus personoo habuit excellentiorem gra– dum quarn respectu Marioo: igitur... etc. sed hoc non esset nisi meruisset eam prmservctre á peccato origina.li. Quod probo tripliciter: Primo per comparationen ad IJenm cuí reconciliat; secundo per comparationem ad malum, a quo liberat; tertio per comparationem ad obli– gationem person(!', quam reconciliat.- Nullus summe vel perfect.issime placat alicuem pro offensa alterius contrahenda, nisi posset prrevenire, ne illi offendatur: nam si jam offensum placat, ut remit– tat, non perfectissime placat: sed in proposito Deus non offenditur animm propter motum interiorem in ipso, sed propter culpam in ipsa anima; ergo Christus non perfeetissime placat 1'rinitatom pro culpa contra– henda á. filiis Adre, si non prooveniat, ut alicui Trinitas non offendatur, et per consequens aliqua anima alicnjus filii Adre non habeat culpam talem; et possibile est quod non habeat culpam.- Ex secunda viaarguitur sic: Christus immediatius vi– detur fuisse reparator et reconciliator noster á peccato originali quam actuali, quia necessitas incarnationis, passionis etc. assignatur communiter ex peccato origi– nali; sed supponitm\ communiter quod ipse fuit ita perfectus mediator alicujus personre, puta Marire, quod eam prmservarit ab omni peccato actuali: igitur similiter á peccato originali............ Immo excellentius bene:ficium est prreservare ú ma– lo, quam permittere incidere in malum, et ab eo postea
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz