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Conocer algo como presente, en su propia singularidad, me diante un órgano corporal: tres acepciones del sentire en su dimen sión cognoscitiva. Ahora bien, el análisis de los diversos contextos de la frase bonaventuriana sentire de Deo nos prohibe aplicarle significado alguno que mire al orden puramente cognoscitivo. Subyace, por el contrario, a este pensamiento bonaventuriano la definición de Dios presentada por la communis animi conceptio. Y es precisamente ésta la que nos tiene que dar la clave de su po sible interpretación. El sentire de Deo engarza con una tradición histórica, litera ria e ideológica, muy afín a la indicada en el examen de la “com munis animi conceptio” sobre el concepto humano de Dios. Lo en contramos en Orígenes 89, S. Agustín S. Anselmo 91, Ricardo de San Víctor92, etc. 89. ORIGENEs, “Si quid enim illud est, quod sentire vel intelligere de deo potuerimus, multis longe modis eum meliorem esse ab eo quod sentimus necesse est credi” (De principiis, cap. 1, n. 5: GCS V. 20). 90. 5. AuGusTiNus, “Optime namque de Deo existimare verissimUm est pietatis exordium nec quisquam de illo optime existimat, qui non eum omnipotentem atque ex nulla particula commutabllem credit, bonorum etiam omnium creatorem, quibus est ipse praestantior, rectorem quoque iustissimum eorum omnium quae creavit, nec ulla adiutum esse natura In creando, quasi qui non sibi sufllceret. Ex quo fit ut de nihilo creaverit omnia... “(De libero arbitrio, 1, c.2, n.5: CSEL 74,6). “Ita plane, nam ip se huic tuae rationi dedit tam de se pie vereque sentire. . .“ (Ibid., II, c.6, n. 55; loe. cit., 51). 91. 5. ANsELMus. “Quod vero in exemplo íustitiae ratum esse cons picitur, hoc de omnibus quae similiter de ipsa summa natura dicuntur, intellectus sentire per rationem constringitur. . .“ (MonoloLiium, e. 16, en Opera Omnia, 1, pp. 30-31). “De grammatico peto ut me certum facias utrum sit substantia an qualitas, ut hoc cognito, quid de aliis quae simi liter denominative dicuntur sentire debeam, agnoscam... Dic ergo tu quod sentis, et ego tentabo f acere quod poscis.. .“ (De Grammatico, 1-II, Opera Omnla, 1, pp. 145-146). 92. Lo encontramos en el mismo contexto del “Id quo maius cogi tan nequit” y de su exigencia de aplicar a Dios lo que de más noble pue da pensarse. “Ab lib itaque rerum genere incipere debemus, de quibus nullo modo dubitare possumus; et per illa quae per experientiam novi mus ratiocinando colligere quid de bis quae supra experientiam sunt oportet sentire. De illo sane essendi modo qul non est ab aeterno et eo ipso utique, juxta praedictam rationem, nec a semetipso, quotidiano et multiplici certificamur experimento” (op. eit., 1, c.7, p.76). “...ostendo et qui ejusmodi est, quomodo possit quasi per speculum videre et in seme tipso ex comparatione colligere quid debeat de illa supereminenti in comprehensibifitate sentire” (Ibid., II, c.21, p.148). “Ex bis, ut arbitror, perfacile est Intelligere quam ineffabile imo et Incomprehensibile quod 37

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