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de tal atributo divino . Pero matizando en esta ocasión: se le ha de atribuir la nobílitas simpliciter, no la secundum quid: “quia quidem est nobilitas in fine totius nobilitatis perfectae” 76 En las cuestiones siguientes, donde trata progresivamente sobre la infinitud, eterni dad, inmutabilidad y necesidad divinas, sigue esta misma línea de pensamiento 77 En el Breviloquio, al referirse a las condiciones del ser, S. Buenaventura afirma que deben encontrarse en Dios por ser pri mer principio, nobilísimo y perfectísimo En el Itinerario le atribuye los atributos del ipsum esse prima ríum (novissimum-praesentissimum-omnimodum), basándose en el mismo principio-concepto . Concepto que aplica igualmente al tra tar del bonum en Dios . En las Conferencias sobre el Hexaémeron, al intentar distinguir 75. Nobilissimo sunt attribuendae conditiones nobílitatls ín summo, alioquin non esset nobilissimum; sed simplicitas est conditio spectans ad nobffltatem... Sunt ergo in Deo omnes conditiones nobifitatis, scillcet potentia et sapientia et voluntas, bonitas, ventas et unitas, esse, vivere et intelligere et cetera similia vere, perfecte et summe sub propria et perfecta ratione...” (Ibid., f.5 et e: y, 68b et 70b). 76. Ibid.L ad 3: V, 71b. 77. “Utrum divinum esse sít infinltissimum” (Ibid., q.4, a.1: V, 79a- 84b); “Utrum divinum esse sit aeternum” (Ibid., q.5, a.1: V, 87a-92b); “Utrum divinum esse sit immutablle” (Ibid., q.6, a.1: y, 97a-102b); “Utrum divinum esse sit summe necessarium” (Ibid., a.7, a.l: y, 106a-109b). Sobre la infinitud afirma: “Communis animi conceptio est, Deum esse quo nihfl maius excogitan potest, nec a se nec ab alio; sed omni finito potest aliquid maius excogitan: ergo vere et proprie divinum esse habet conditionem infiniti” (f.6: y, 79a.); “Simpliciter summum... Quia enim simpliciter sum mum, nihil maius, nihil mellus esse excogitan...” (c: V, 81a-b). Sobre la eternidad: “Semper quod nobilius est attribuéndum est enti nobilissimo: ergo summa aeternitas est attnibuenda Deo” (f.1O: Y, 88b.). Sobre la im mutabilidad: “Item, divinum esse est perfectlssimum; nihil autem per 1 ectissimum proficit aut deficit; omne autem, quod mutatur, aut acquirit aliquid, aut perdit: ergo dlvinum esse nullatenus mutan potest” (1.5: Y, 97a.); “quod de se non sonant in imperfectionem et in talibus summum attnibuendum est Deo, cuí competit omnis perfectio” (ad 2: Y, 100a.). So bre su necesidad: “Necesse est omne, quod est nobilitatis et perfectionis, poni in Deo in summo; sed constans est, quod necessitas est magis quam scientia: ergo etc.” (f.2: y, 106a). 78. “Quia enim primum principium est nobilissimum et perIectissi mum, ideo conditiones entis nobilissimae et generalisslmae in eo repe niuntur in summo. Hae autem sunt unum, verum, bonum, quia perfecta et generalia” (Brevil., p.l, c.6: y, 215a). 79. “Quia enim perfectissimum, nihil potest cogitan ultra ipsum melius, nobilius nec dignius, ac per hoc nihul maius (lUn., c.5, n.7: Y, 310a). 80. “Quoniam optimum quod simpliciten est quo nihil melius cogita ri potest” (Ibid., c.6, n.2: Y, 310b). 33

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