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la gramática, se basan en ciertas regias como en sus propios fun damentos. La Teología, ciencia supraceleste, tiene también sus má ximas absolutamente necesarias, evidentes, que no necesitan ser demostradas por otra alguna y que son presupuestas por todas las demás. A estas máximas se las llama elegantemente “communis ani mi, id est multorum animorum” . Por su naturaleza, unas son más suti!es y comprensibles sóio a pocas inteligencias, a los sabios; otras, en cambio, están al alcance de cualquier inteligencia. Este texto de Alano está presuponiendo, casi literalmente, otro de Boecio quien, en un breve tratado teológico corrientemente co nocido per el título De hebdomadibus, trata de definir esta “com munis animi conceptio”. La define como “enuntiatio, quam quisque probat auditam”, haciendo seguidamente distinción entre las que inmediatamente son comprendidas por el vulgo y las que exclusiva mente pueden ser comprendidas por sólo los sabios La mejor in terpretación de estas palabras de Boecio nos la da Gilberto de la Porrée en su Comentario nentis; et cum caeterarum regularum tota necessitas nutet, quia in con suetudine sola est consistens penes consuetum naturae decursum; ne cessitas theologicarum maximarum absoluta est, et irrefragabilis...” (ALANUs DE INsULIs, Theologicae regulae: PL 210, 621-622, u. 444). 30. “Communis animi conceptio est enarratio, quam quisque inte llectus probat auditam. Haec omnes maximas sua generalitate, cujus cumque sint facultatís, complectitur. Eleganter autem dicitur, coznmu nis animi, id est multorum animorum; ad hoc enim ut sit maxima, opor tet ut ex natura, vel artificio in plurium notitiam veniat, ut si ad alium probandum accedat, alterius probatione non egeat. Unde indemonstra bilis, per se nota, et maxima nuncapatur. Quare recte subditur, quam quisque inteillgens probat auditam. Theologicarum autem maximarum aliae veniunt in notitiam multorum, . . .aliae in notitiam paucorum...” (Ibid., 622-523, u. 444), “Communes autem animi conceptiones sequun tur, sic dictae, quia adeo sunt evidentes, quod eas auditas statim animus concipit veras” (IDEM, De arte seu articulis eatlwticae ficlei libri quin que, Prol.: PL 210, 597). 31. “...Communis animi conceptio est enuntiatio, quam quisque pro- bat auditam. Harum duplex modus est: nam in una communis est, ut omnium hominum sit, . . .Alia vero est doctorum tantum, quae tamen ex talibus communis conceptionibus venit... quae non vulgus, sed docti comprobat (BoETHIus, Quomomo substantiae in eo quod sint, bonae sint cum non sint substantialia bona, liber, ad Joannem Dic,conum Eccesiae Rornanae: PL 64, 1311). 32. “Communis animi conceptio est enuntiatio, quam quisque pro- bat auditam, non unius tantum, sed communís animi, íd est multorum animorum vocat eam de qua nunc loquitur conceptionem; quonlam set licet, quae inilnitarum, singularium, concessarum, seu dubiarum localis est ratio, plurimís vel natura, vel opifice logica notam adeo esse conve nit, ut cum ad aliquíd confirmandum adducetur, testimonio probationis 23
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