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distinto de Dios, exigen, la continua ayuda de su presencia salva dora, que lo conserve en el ser recibido y lo potencie en su obrar . En relación a la presencia divina en la actividad misma de la creatura, habla en varios contextos del Comentario a las Senten cias, distintos del comentado. La presencia divina viene indicada como presencia salvadora y potenciadora íntima e inmediata de cualquier dinamismo de la creatura’31. Lo indica, sobre todo, al tratar expresamente del influjo divino en la acción de la creatura libre. Una vez más, la nobilitas eminen te de Dios y la indigencia de la creatura quedan subrayadas como motivos últimos de dicha presencia; razones que nos proyectan de nuevo hacia el texto de ¡ Sent., d. 37: “...istud oportet ponere, si pensetur eminentia divinae po tentiae et indigentia potentiae creaturae. Quia enim Deus est causa primordialissima, ideo influentiae maximae in causas secundas, et adeo magnae influentiae, ut nec modicum seu quantumcumque parvum, dum tamen aliquo modo sit ens, procedat ab aliqua causa creata, nisi cooperante divina •omnipotentia. Omnis etiam potentia creata, quantum est de se, defectiva est nec est pure ac tiva: ergo quantumcumque faciat modicam operationem, necesse habet adiuvari ab ea potentia, quae est actus purus propter omnimodam impermixtionem cum materia, et quae sola sibi sufficit, nullo modo indigens luyan a causa alia. Et ideo haec positio, quae dicit, omnem actionem esse a Deo, 130. “Ratio autem ad intelligentlam praedlctorum haec est: quia. cum prlmum princlplum sua omnipotenti virtute et benlgnisslma largf tate creaturam omnem de nihilo produxenlt ad esse; ac per hoc creatura de se habeat non-esse, totum autem esse habeat allunde; sic facta fult, ut Ipsa pro sua defectibilitate semper suo principio indlgeret et prlmum pnincipium pro sua benignitate Influere non cessare...: hinc est, quod ad hoc, quod salvetur in esse, cum sit defectivus, indiget semper adiutorio divinae praesentiae, manutenentiae et lnfluentiae, per quam manuteneatur lii esse; quae quamvls slt universalis in crea- tunas omnes, nominatur tamen nomine gratiae, quia non ex debito pro cedft, sed ex liberalitate bonitatis divinae...” (Brevil., p.5, c.2: V, 253b). Cfr. Comm. $ap., c.1: VI, 114a. 131. “Item, omnis causa est prima et immediata, quae est in totum effectum per actlonem suam; sed omne quod fit, est a Deo, et nihil po test operan sine ipso, cum non possit in esse salvan, et Deus cooperatur et in totum: ergo etc...” (1 $ent., d.45, a.2, q.2, f.4: 1, 806a). En esta pers pectiva se mueve toda la cuestión “Utrum voluntas Del sit causa prima et immediata” (Ibid., d.45, a.2, q.2: 1, 806a-807b); cfr. particularmente los ff.2.3.6 (1, 806a-b) y el cuerpo de la cuestión (1, 806b-807a). Cfr. Ibid., d.12, a.un ., q.3 ad 1: 1, 223b-224a; II Sent., d.8. p.2, a.un ., q.1 ad 1: II, 225b IIfld, d.14, p.i, a.3, q.1 c: II, 346a; Ibid., d.2$, a.2, q.3 c: II, 689b. 212

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