BCCCAP00000000000000000000159

6 7 Deffinitores. Origo autem huiusmodi dissidentiae, quae a capite, proprio pondéré, per totum corpus difunditur est censura qua Deffinitores affecerunt regimen Comissarii propter suam agendi rationem in multis negotiis signanter in dissidentia quae exorta fuit inter Communitatem sic dictam Stae. Mariae Magdalenae Masamagrell, et Archiepiscopum Valentinum ob quam causam toda Communitas cen- suris ecclesiasticis affecta fuit no sine mano wscandalo, nam factum illud populo et nonnullis Episcopis notum fuit; res quae non multum nos honorofocat apund sensatos viros. Improbarunt etiam Comissário suam agendi rationem eo quod a deliberationi- bus, communi consensu sanccitis, recederet, quin placita denuo revissa atque correcta fuissent, per subsequens examen communiter peractum, ac denuo derogata fuissent, more debito, uri par erat. Commissarius offensus ob hanc improbationem totus illico incubuit ut a Definitoribus se liberaret. Nihil non intentatimi reliquit. Conquestus est de tyrannica Deffinitorum oppressione, ambitione, imperitia, etc., etc.. Progressus est ultra. Verbis paulisper subobscuris sed satis perspicuis ut audiret quisquis haberet aures au- diendi, significavit ilium nihil agere sine vestro consilio; tantam fidem apud vos me- reri, ut quisquis audeat accusare eum coram vobis, nonnisi contemptum et acram co- rreptionem obtentutum esse a vobis. Adhuc longius perrexit. Non dessunt religiosi quibus pollicitus est munus Deffinitoris statim ac actuales Deffinitores depositi sint. Apprime intelligis, Rme. Pater, quae et quanta mala profluere debent eo hujusmodi praedicationibus, quibus, etsi non ab omnibus, tarnen a multis difes omnimoda adhi- bita est. His viis duae partialitates subortae sunt apud nos: nempe: partialitas Commissarii, et partialitas Deffinitorum. Quisquis indiscriminatim non approbat omnia dicta et facta Commissario indignationem ejus infalibiliter multisque modis ab eo persequitur. Inflix ille qui in omnibus et per omnia et modis omnibus non laudat Commissarium, nam pondus suae indignationis portabit. Felix vero quisquis eum ex- tollit, nam securus est, bonus est, omnia meretur, potest facere quidquid libuerit. Commissarius nec oculo videbit nec autibus audiet defectus ejus. Non mentior, Rme. Pater, iterum dico, non mentior. Nono vos fallere, et quia estis fontes ex quibus bo- num commune fluere debet, necesse omnino est ut vobis dicatur veritas, quia sine ve­ ntate in spiritu vestro eritis fontes sine aqua nobis, aut etiam fontes venenati. Religiosi qui sint ex parte Commissarii superbe sapiunt, et supra modum extollunt se adversus fratres; et non est mirum; res miserabilis esset si aliter eveniret, nam est tentatio cui non facile resistitur, periculum magnum in quo perdificile est non perire. Religiosi vero qui sunt ex parte Deffinitorum, nec omnia quae A Commissario gesta sunt indiscriminatum laudant, ex quibus ego ipse sum unus, virga ferrea reguntur, onusque grave eis imponitur, consilia sua invicem communicare non valent, nec ad Deffinitores scribere permittitur, nec Deffinitores ipsi ad religiosos epistolas mittere possunt; et quod durius est, nec etiam Deffinitores ipsi ad invicem rescribere tuto nullatenus queunt. Commissarius enim curabit ut ii tantum qui sunt vet putat esse ex parte ejus praesint Communitatibus, et data est eis saltem plerisque piena potestas epistolas apperiendi, sive quae mittuntur, sive quae recipiuntur, eas legere, et ad Commissarius mittere si in eis aliquid deprehendant quod illis non faveat. Quid sen- tiendeum est de hoc ? Quid vobis videtur? Adhuc nondum est finis. In multis (aut fortasse in omnibus caenobiis, saltem non improbabile est) sund duo, vel tres religiosi ex laicis, collegialibus, et atiam sa- cerdotibus selecti, quibus datum est munus vigilandi adamussim omnes religiosos, etiam superiores locales, diligenterque inquirere quid dicant, quid faciant; et ubi ali- quid deprehendanr contrarium Commissario, exempli gatia, si no approbant aliquam ordinarionem, factum, vel dictum, statim indicant Commissario quit et a quo censura- tum fuit. Ut liberius hoc facere queant talibus religiosis facta est facultas ad eum sri- bendi inscio superiore locali, adeo ut ad superiorrem localem epistolam clausam defe- rre non teneantur. His religiosis magnum secretum indictum est ne aliquando sciatur

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz