BCCAP000000000000105ELEC

EPIFANIO DE MOIRANS: MISIONERo CAPUCHINO 137 Epifanio de Moirans, misionero capuchino, en la que hace saber cómo, en diversos lugares de América, sujetos al ry Católico, en el día del Santísimo Cuerpoy Sangre de Cristo, algunos hombres se visten de diablos: de color negro, con cuernos, cola y van bailando y saltando ante tos presentes, el templo y el Santísimo. Además de tener noticia del hecho, él mismo lo ha experimentado en día tan se&zlado en el puerto de la Guaira, cuestión que describe con profusión de detalles. Seiala además, cuátfue supostura y cómo tuvo que enfrentarse con toda la población e incluso contra el mismo párroco. El misionero pide que se ponga remedio. El 27 de mar.o de 1685 el Santo Oficio promulga un decreto, por el que sepide que se escriba al obi.rpo del lugarpara que con prudencia ponga remedio y acabe con éstey similares escándalos. APF Dubia etresolutionis. Fondo Viena, vol. 56, f. 109r-I liv. Eminentissimi et Reverendissimi Domini Fr. Epiphanius Moirans, concionator capucinus et missíonarius apostolicus reverenter exponit EE. Vestris quod ín America in pluribus locis Regi Catholico subiectis homines christiani sive liben síve servi, sive accolae indianum, sive in solae in díe Sanctissimo Corporis Christi speciem assumunt diaboli, unde ha bent, et nomen (bispanice diablisos) induti autem figura demonis. Sicuti depin gitur in horrorem: cornua, caudam, nigro colore, faciem perfusam et similia ha bentes templum, ingrediuntur ante Sanctissimum Sacramentum exultant, chore as ducunt inbilantis, saltant laetantes, tripudiant instrumenta pulsantes, figuram et opera demonum similiter agentes. Quando incipit fien processio Sanctissimí Sacramenti, ipsi diaboli, si enim vocantur, laetantes, exultantes, instrumenta pul santes ante Sanctissimum Sacramentum procedunt, formam (f. 109v) habentes demonum exultant in rebus pessimis, cum enim speciem gerant, et diaboli no men habeant, et opera facere volunt. Unde ipsis omnia licent, animos omnium, attentionem sicut et intentionem ad se convermnt in processione Sanctissimi. QUa propter nisus est continuus, loquela sine intermissione, distractio et ad dia bolos conversio sine interruptionem. Mente haud attenditur ad Sanctissimum Sacramentum, sed oculis ad opera, gestus, actiones, exultationes, nequitias dia bolorum. Procedit in super Tharasca cum filio sua Tharasquito, parvo scelt día bolo, super 111am sedente, ac exultantem ante Sanctissimum dellata ab homini bus summis humeris, aldus elevata cum laetitita, et triumpho Tharasquiti insi dentis dli, diabolis prae gandio exultantibus circumdata. Ipse autem Tharasqui tus, sive parvus diabolus insidens super fflam exultat, instrumenta pulsat, mbam habens, gestus quoque, et actiones laetitiae demonstrat, tenentur quis optimates, et iustitiae administratores singulis annis cum diabolis, at Tharasca processio nem Sanctissimi instituere. Ideo per annum diabolica servant indumenta, sicuti vestes as- (f. 11 Or) servant sacerdotales. Perarta vero Santissimi processionem

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz